Bár igen drágák, hatalmas népszerűségnek örvendenek a luxusmárkák eredetiségének felismerését oktató kurzusok Kínában, ahol mind nagyobb a kereslet ezen termékek iránt.
A korántsem hagyományos képzéssel elsőként egy pekingi magániskola állt elő, amely mindenek előtt tandíjával hívta fel magára a figyelmet: egy tíznapos képzésért mintegy 33 ezer jüant (1,3 millió forint) kér, ami a fővárosban dolgozók havi átlagfizetésének hatszorosa.
A tanfolyam elvégzői a legnagyobb luxusmárkák történetével, vállalati kultúrájával és a termékek elkészítésének folyamatával is megismerkedhetnek, elméleti és gyakorlati órákon sajátíthatják el a márkák eredetisége felismerésének tudományát. Az iskola ötlete egy korábban Franciaországban tanult helyi üzletasszonytól indult, aki a kínai sajtónak elmondta, hogy a hatalmas kereslet és a speciális tudás tanításának teljes hiánya szolgált az intézmény indításának alapjául. A képzés több lépcsőben, alap-, közép- és felső szinteken valósul meg, arra főként a luxusmárkák szerelmesei, luxuscégeknél elhelyezkedni kívánók és ezeket a termékeket értékesítők jelentkeztek.
Hasonló képzést Sanghajban is kínál egy pekingitől független iskola, mely on-line kurzusokat és angol nyelvű órákat is ajánl. Várhatóan az ország többi nagyvárosában is indulnak a jövőben hasonló képzések.
A luxustermékek iránti kereslet évről évre nő a kelet-ázsiai országban, aminek hátterében a rendelkezésre álló jövedelem növekedése, a középosztály szélesedése és a nyugati befolyás erősödése áll. A luxustermékek komoly státuszszimbólumnak számítanak, mindenekelőtt a legfiatalabb generáció, az 1980 után születettek körében. Kína ma a világ luxustermékeinek legnagyobb fogyasztója, 2013-ban a hivatalos statisztikák szerint globálisan kínaiak vásárolták fel az összes értékesített luxustermék 47 százalékát, összesen több, mint 100 milliárd dollárt költve ezen termékekre.
Forrás: MTI - Sanghaj - Szerencsi Ágnes
Utolsó kommentek