Kína legnagyobb online kereskedelmi oldalán nyitott saját webshopot az Apple, hogy felpörgesse termékei eladását. A Tmallon nyílt az online bolt, ennek a tulajdonosa az Alibaba.
A Tmall 2008-ban indult, több mint 700 ezer kereskedővel van kapcsolatuk, köztük olyan nemzetközileg is ismert márkák is árulnak náluk, mint a Nike vagy a Gap. Az Alibaba szóvivője megerősítette, hogy tényleg az Apple áll a bolt mögött, de további részleteket nem árult el.
Az elemzők azt várják az Apple-től, hogy jelentősen nőnek eladásai Kínában. Főleg azután, hogy decemberben sikerült megállapodni a világ legnagyobb szolgáltatójával, a China Mobile-lal, január 17-én kezdik el árulni az iPhone-t. Ez jelentős lökést adhat az Apple-nek, amire igencsak szüksége van, ha fenn akarják tartani az elmúlt évek növekedését és sikeresen akarják felvenni a versenyt a legnagyobb riválissal, a Samsunggal.
Az Apple-nek már van saját online boltja Kínában, de a Tmall rengeteg új vásárlót szívhat be, mivel igencsak népszerű ez az oldal az országban. Az Alibabának van egy másik online boltja is, a Taobao. Ez a két bolt utalja a kínai online piacot, néhány elemző egyenesen azt állítja, hogy már a világ legnagyobb online kereskedelmi hálózatává vált, megelőzve az amerikai Amazont is.
Forrás: Index Tech, WSJ blog
Utolsó kommentek