pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

Hamarosan indul az első kínai gyártású maglev vonat tesztje

2015.11.30. 09:00 Pekingi Zsazsa

Az idei év vége előtt megkezdik az első hazai gyártású lebegő mágnesvonat (maglev) próbaüzemét a közép-kínai Hunan tartomány székvárosában; a jármű százkilométeres óránkénti sebességnél nem lesz gyorsabb.

kinai_maglev.jpg

Csangsa város illetékeseinek hétvégi bejelentése szerint a kínai lebegő mágnesvasút a helyi repülőteret fogja összekötni a déli vasúti pályaudvarral. A két végállomás közti táv 18,5 kilométer.

A szerelvény gyártója a hunani Zhuzhou Electric Locomotive Co. vállalat, amelynél 2014 májusában láttak hozzá a munkához. Eddig 3,5 milliárd jüant (161 milliárd forint), vagyis a tervezett beruházás költségeinek 82 százalékát használták fel.

A cég illetékeseinek közlése szerint a lebegő mágnesvonatok biztonságosabbak, képesek kisebb ívben fordulni és környezetkímélőbbek.

maglev_sanghaj.jpg

Az első - német gyártású - közforgalmú maglev vasutat 2002. december 31-én adták át. Sanghaj pénzügyi negyedéből vezet a város Putung nevezetű nemzetközi repülőterére. A 30,5 kilométeres távolságot 8 perc alatt képes megtenni óránként 430 kilométeres sebességre gyorsulva. Egy japán vonat az idén tesztkörülmények között 603 km/órás sebességgel állította be az új világrekordot.

Az átadásra váró hunani mágnesvasút a sebességet tekintve a lassúbbak közé tartozik.

tgv_575_km_h.jpg

A hagyományos vonatok rekordját 2007-ben Franciaországban egy nagysebességű szerelvény (TGV) állította fel, 575 kilométeres óránkénti sebességgel.

Forrás: MTI / Peking, Fotók: China News, ZDnet, YouTube

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása