pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

Pekingben parafáltak Péterék

2015.11.20. 08:00 Pekingi Zsazsa

Magyarország és Kína képviselői csütörtökön parafálták a kormányközi megállapodást, amelynek jövő heti várható aláírásával megnyílik az út a Belgrád-Budapest vasútvonal felújításához - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kétnapos tárgyalásait követően az MTI-vel Pekingben.

szijjarto_peter_pekingben-8.jpg

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter (j), Vang Hsziao-tao a kínai Nemzeti Fejlesztési- és Reformbizottság (NFRB) alelnöke (k) és Miodrag Poledica szerbiai szállítási és infrastruktúra-fejlesztési államtitkár (b) a Budapest-Belgrád közötti vasúti beruházásról folytatott háromoldalú tárgyalások jegyzőkönyvének aláírása után.

A kormányközi szerződés véglegesítésével Kína és a közép-, illetve kelet-európai országok csúcstalálkozóján megtörténhet az aláírás. A magyar kormány ezt követően nyújtja be a megállapodást a Parlamentnek ratifikációra, és lefolytatja a szükséges egyeztetéseket az Európai Bizottsággal - mondta a tárcavezető.

szijjarto_peter_pekingben-7.jpg

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Vang Hsziao-tao a kínai Nemzeti Fejlesztési- és Reformbizottság (NFRB) alelnöke prafálja a Budapest-Belgrád közötti vasúti beruházásról szóló kormányközi megállapodás szövegét az NRFB pekingi székházában.

Szijjártó Péter kifejtette: a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal 166 kilométeres magyarországi szakaszát felújítják, villamosítják, modern biztosító berendezésekkel látják el, illetve a jelenlegi egy vágány mellé még egyet építenek, amelyet alkalmassá tesznek 740 méter hosszú teherszállító szerelvények közlekedésére. A két főváros között az új vasúti pályán közlekedő személyvonatok menetideje két és fél órára csökken, korszerűbbé válik az elővárosi közlekedés is. A magyarországi szakasz költsége várhatóan meghaladja a 470 milliárd forintot.

szijjarto_peter_pekingben-6.jpg

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Vang Hsziao-tao a kínai Nemzeti Fejlesztési- és Reformbizottság (NFRB) alelnöke kezet fog a Budapest-Belgrád közötti vasúti beruházásról szóló kormányközi megállapodás szövegének parafálása után az NRFB pekingi székházában.

"A beruházás megvalósításához 85 százalékban kínai hitelt kívánunk felvenni. Miután a kormányközi szerződést aláírtuk, a finanszírozásról szóló tárgyalások is célegyenesbe érkeznek. Az a célunk, hogy a nemzetgazdasági érdekeket minden tekintetben figyelembe vevő feltételekkel tudjuk igénybe venni e kölcsönt a kínai eximbanktól" - mondta Szijjártó Péter.

Az MTI tudósítójának arra az információjára, hogy kínai részről állítólag szeretnének kínai gyártású mozdonyokat, illetve szerelvényeket látni a Belgrád-Budapest vonalon, a miniszter közölte: világossá tette a partnerei számára, hogy ennek akkor lehet realitása, ha "a kínaiak gyártó bázist hoznak létre Magyarországon, vagyis munkahelyeket teremtenek".

A magyar fél arra számít, hogy a tervezett vasútvonal lesz a legversenyképesebb szállítási mód a görög kikötők és a nyugat-európai piac között. A beruházással Magyarország profitálni fog földrajzi elhelyezkedéséből, újabb lépést tesz annak érdekében, hogy meghatározó európai állomás legyen Kína gazdasági terjeszkedésének útján, az "egy övezet egy út" kezdeményezés megvalósításának stratégiájában - mondta a külügyminiszter. 

Forrás és Fotók: MTI / Peking / Trebitsch Péter

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása