Az üzemeltető szerint ez a hajólift a maga nemében a legkifinomultabb szerkezet a világon. A felvonó, amelynek építésébe 2007 októberében kezdtek, 3000 tonnás vízi járművek emelésére képes. Úgy tervezték, hogy ha a gát feletti hajózási vízszint 30 métert, a gát alatti pedig 11,8 métert változik, akkor is üzemképes legyen. Korábbi jelentések szerint maximális emelési magassága 113 méter.
A Három Szoros-gát, illetve vízerőmű gondolata több évtizedes, ám jelenlegi formájában csak 2008-ban kezdte meg a működését, korlátozott kapacitással. A betonból és acélból épült duzzasztógát 2335 méter hosszú, felső szintje a tengerszint felett 185 méterrel fekszik. A gát mellett két ötlépcsős hajózó zsilip épült. A zsilipeket igénybe vevő hajók maximális tömege 10 ezer tonna.
Forrás: MTI / Peking, Fotók: Krebs und Keifer
Utolsó kommentek