pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

Tesztüzem alatt a világ legnagyobb hajóliftje

2015.11.05. 06:15 Pekingi Zsazsa

A világ legnagyobb hajóliftjét tesztelik Kína leghosszabb folyóján, a Jangcén épült Három Szoros gátnál - jelentették a közép-kínai Hupej tartomány Jicsang településéről szerdán.
hajo3

Az üzemeltető szerint ez a hajólift a maga nemében a legkifinomultabb szerkezet a világon. A felvonó, amelynek építésébe 2007 októberében kezdtek, 3000 tonnás vízi járművek emelésére képes. Úgy tervezték, hogy ha a gát feletti hajózási vízszint 30 métert, a gát alatti pedig 11,8 métert változik, akkor is üzemképes legyen. Korábbi jelentések szerint maximális emelési magassága 113 méter.

hajo2
A zsilipelésnél korszerűbb megoldással a gátnál áthaladó személyhajók és a kisebb teherhajók az eddig 3-4 óra helyett kevesebb, mint egy óra technikai várakozásra kényszerülnek. A legnagyobb hajókamra 132 méter hosszú, 23 méter széles és 3,5 méter mély.
hajo1

A Három Szoros-gát, illetve vízerőmű gondolata több évtizedes, ám jelenlegi formájában csak 2008-ban kezdte meg a működését, korlátozott kapacitással. A betonból és acélból épült duzzasztógát 2335 méter hosszú, felső szintje a tengerszint felett 185 méterrel fekszik. A gát mellett két ötlépcsős hajózó zsilip épült. A zsilipeket igénybe vevő hajók maximális tömege 10 ezer tonna.

Forrás: MTI / Peking, Fotók: Krebs und Keifer

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása