A luxusmárkák gyártói sokáig úgy tartották, hogy Kína "éretlen piac éretlen fogyasztókkal", ahol képtelenül magas árakat is hajlandók megfizetni a pénzes vásárlók. Mikor azonban világos lett, hogy a luxuscikkek akár 70 százalékkal is drágábbak Kínában, mint a fejlett ipari országokban, az óriási árkülönbség külföldre irányította a kínai vásárlókat, az euró gyengesége miatt az utóbbi időben főleg Európába.
A Gucci sok termékének árát a felére szállította le, miután a Chanel már márciusban 20 százalékkal csökkentette árait, és a hírek szerint több vezető márka rövidesen követi a példájukat.
A Fortune Character Institute felmérése szerint tavaly a világon előállított luxuscikkek 46 százalékát kínaiak vásárolták meg összesen mintegy 106 milliárd dollár értékben, de ennek 76 százalékát nem Kínában költötték el. Ennek következtében a Kínában lévő luxusboltok mindinkább bemutatótermekké váltak, tömegesen zárták be őket.
A Gucci és a Chanel árleszállítása eredményesnek látszik, a boltok előtt sorban állnak a vevők.
A luxusmárkák gyártóinak erőfeszítéseit a kínai kormány is méltányolja, mert ösztönözni kívánja a belső fogyasztás bővülését. A pénzügyminisztérium bejelentette, hogy június 1-jétől átlagban 50 százalékkal csökkentik a fogyasztási cikkek importvámját, a kozmetikumokra kivetett vámot pedig 5 százalékról 2 százalékra mérsékelik.
A piac megtorpanása ellenére a gyártók nem panaszkodhatnak. Az Armani divatárucég pénteken jelentette be, hogy árbevétele tavaly 16 százalékkal, 2,54 milliárd euróra, kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti üzemi eredménye (EBITDA) pedig 5,7 százalékkal, 507 millió euróra emelkedett. Az eredmény elsősorban az ázsiai és a közel-keleti eladásoknak köszönhető.
Forrás: MTI / hirado.hu, Fotók: CCTV
Utolsó kommentek