Manapság Sencsenben nem kedvez az időjárás a repülésnek. Pár napja a földi személyzetnek estek neki ideges utasok, mert a rossz idő miatt késtek a járatok, tegnap pedig szintén a Bao'an Nemzetközi Repülőtéren a hatalmas eső miatt kellett a kifutón vesztegelnie néhány repülőgépnek. Az utastér klímaberendezése lehűtötte a nedves levegőt és ettől alakult ki ez a masszív vízpára a gép utasterében. KÉPEK
Persze @长腿叔叔, lelkes Weibo felhasználó fel is töltötte a képeket az internetre. Láthatóan vígan lakmároztak az utasok a hosszúra nyúlt várakozás alatt.
Forrás: Shanghaiist, NetEase
Beer Monster 2015.05.24. 19:40:05
Alick 2015.05.24. 20:06:34
kuki123 2015.05.24. 22:11:21
HA cserélik a levegőt...ala légkondícionálás
akkor hogy csapódik ki a pára?
Ez csak akkor következhetne be ha csak újra forgatja a benti levegőt a légkondi..akkor is a hűtőfelületen le kellett volna csapódnia...
A légkondi elvileg nem fúj ki párás levegőt.
pont ez szookott baj lenni hogy túl száraz a levegő mait kifúj..hiszen lecsapódik és az csöpög ki...
Szóval nem értem..
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2015.05.25. 01:50:20
Pekingi Zsazsa · http://pekingikacsa.blog.hu 2015.05.25. 03:27:48
keményen drogozó kisemberek 2015.05.25. 04:14:50
A blogger fizikai Nobelre pályázik a hideg gőzzel?
Egyébként a repülőgépek légkondicionáló rendszere az egyik hajtómű-kompresszorfokozattól (ha jól emlékszem, valahol 5-7. fokozat között) elvett meleg levegőt keveri a külső levegővel, szóval hűteni biztosan nem hűt semmit, esetleg fűt (a földön állva ezért nem is szokott lenni légkondicionálás).
Repülési körülmények között ugyanis általában a levegő jóval 20 Celsius-fok alatti hőmérsékletű, utazómagasságon -55 Celsius-fok környéke.
Ráadásul van kicsapató (kondenzáló) a levegőben lévő pára kicsapatására. Azaz a gépben ilyen jelenség elméletileg nem állhat elő.
De ha előfordulna is, a hideg pára (köd, mist) lefelé száll, nem felfelé.
Szóval ez így valahogy nem igazán tiszta.
Nem lehet, hogy megrendezett felvétel, ahol valahonnan párát fújtak be?
Pekingi Zsazsa · http://pekingikacsa.blog.hu 2015.05.25. 04:52:41
Légkondicionálás (szellőztető-hűtő-fűtő rendszer) van a korszerű utasszállítókon, erre rosszul emlékszel. Álló hajtómű esetén pedig légkondicionálását biztosító járműveket használnak az utastér hűtésére. (Sencsenben most 30 fok körül van a hőmérséklet, hűtés és friss levegő kell, mert megdöglenek az utasok.)
A cikkben szereplő jelenséget pedig magam is sokszor tapasztaltam, de a YouTube-on is találsz erről videókat: youtu.be/t_9pAXcWKm4
Attila Schmid 2015.05.25. 05:52:41
Olvastam a hozzászólásokat és csak azt szeretném hozzáfűzni hogy nem megrendezett jelenet volt. ezen a vasárnapon repültem Schenzenből Sanghaiba. A mi gépünkön is ugyan az a jelenség volt de nem ennyire durván. Sőt nekem még a hotel szobámban is ilyet nyomott a klíma . Igaza van Pekingi Zsazsának 30 fok 90% páratartalom ezt okozza.
Beer Monster 2015.05.25. 14:09:43