pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

Ha feldübörög a Vörös Zászló!

2015.02.12. 06:00 Pekingi Zsazsa

A kínai vezető politikusok autóit az északkelet-kínai Csangcsun városában, a FAW autógyár múzeumában állították ki. Vörös Zászlóban ült Mao Ce-tung, Teng Hsziao-ping, Csiang Cö-min és Hu Csin-tao is. A legfrissebb prémium modell már automata ütközésgátlóval és a magas kényelmi igényeket is kielégítő funkciókkal van felszerelve. KÉPEK

voros-zaszlo-cikk-1.jpg

Az 1949-ben alakult Kínai Népköztársaságban 65 évvel ezelőtt alapították meg azt a bizottságot, amely a hazai autóipar útját volt hivatott megtervezni. Tagjai javasolták annak a csangcsuni autógyárnak a létrehozását, amely később a Felszabadulás nevű teherautó, a Keleti Szél és a Vörös Zászló autómárkák sokszázezer példányát gyártotta és gyártja a mai napig - tájékoztatták az MTI tudósítóját az északkelet-kínai városban.

kínai járműgyártás történelmében 1953-at már úgy tartják számon, mint amikor eljött a pillanat, hogy Kína bebizonyítsa, képes a közepes teljesítményű tehergépkocsik előállítására. Ez volt az Első Autógyár (FAW) alapkőletétele. 1956-ban pedig már le is gördült a valóban első 4 tonnás, CA10-es kínai teherautó a gyár szalagjáról. Az akkor jelentős sikerként megélt tény mögött ott voltak a szovjet szakemberek, a technológia és a gyártósor gépei - árulta el Vang Suo, a kiállítás kalauza.

Mao Ce-tung néhai párt- és államelnök 1958-ban személyesen is felkereste a gyárat, s még abban az évben elkészült Kína első személyautója, a Tungfeng (Dongfeng), vagyis a Keleti Szél prototípusa. Két héten belül már benne ült Mao, Liu Sao-csi, a pártban első helyettese, akkor a parlament elnöke, és más pártvezetők.

Mao büszkén jegyezte meg, mennyire élvezetes és kellemes élményt nyújtott számára az első hazai gyártású automobil kipróbálása. Az autót ma is őrzi a csangcsuni gyár múzeumi kiállítószalonja, több más ereklyével együtt. A kínai járműipar kezdetét és folytatását is felidéző tárlat a Vörös Zászló márka néhány fekete luxusszedánját, nyitott tetős limuzinját, páncélautóját is felsorakoztatja, amelyek valaha jelentős események nem mellékes szereplői voltak.

Olyan vezetők álltak bennük ünnepi alkalmakkor, mint a nagy tekintélyű Teng Hsziao-ping, Csiang Cö-min elnök-pártfőtitkár, majd utódja, Hu Csin-tao a Kínai Népköztársaság kikiáltásának 50. évfordulóján rendezett Tienanmen téri seregszemlén, 2009-ben. A FAW-gyár állandó kiállításán a bemutatott példányok mellett fényképeken dokumentálják a kínai autótörténelem egyes korszakait, a vetítőkön több évtizedes nemzeti ünnepségekről készült filmkockák peregnek.

A helyszínen járó számára többek közt az is kiderül, hogy a Vörös Zászló luxusszedánját bemutatták az 1960-as lipcsei nemzetközi kiállításon. A márka elnöki limuzinjában pedig Richard Nixon amerikai elnök is utazott 1972-es történelmi kínai látogatásakor. Állítólag addig Mao sem ült a Vörös Zászlóban. Személyes élményt szerezhetett a korabeli Vörös Zászlóról Raul Castro is, aki 1962-ban járt Pekingben, vagy például 1967-ben Zambia elnöke, Kenneth Kuanda, aki mellett Csou En-laj miniszterelnök integetett a felsorakozott tömegeknek.

A FAW azóta autóinak harmadik generációjával törekszik a piacon maradásra és ezt segíti az a pekingi szándék is, amely nem csak az állami protokoll, de más kormányzati, hadseregbeli hivatali használat céljára deklaráltan előnyben kívánja részesíteni a történelmi hagyományokkal rendelkező Vörös Zászlót.

Tavaly májusban például több mint ezer H7 típusú autót kapott a Népi Felszabadító Hadsereg, amelynek csakúgy mint más állami szervnek, hivatalnak folyamatosan meg kell szabadulnia a nyugati luxusmárkáktól. Protokolleseményeken már egy ideje feltűnt az L7-es 6 literes V12-es 400 lóerős óriáslimuzin is. Orbán Viktor miniszterelnököt, a francia, vagy a dél-koreai elnökhöz hasonlóan, tavalyi pekingi látogatása idején ugyancsak ilyen autón szállították.

Arra a kérdésre, hogy a japán agresszió felett aratott győzelem 70. évfordulójára, idén szeptemberre tervezett nagyszabású katonai parádén vajon Hszi Csin-ping elnök, a Központi Katonai Bizottság elnöke a szemle alkalmával Vörös Zászlót fog-e használni, a gyár képviselője nem akart konkrét választ adni. Szavaiból ugyanakkor az derült ki, szinte biztos, hogy igen. 

voros-zaszlo-cikk-2.jpg

Az első Kínában gyártott személyautó, a CA 71-es Keleti Szél az északkelet-kínai Csangcsun városban, a FAW autógyár múzeumában 2015. február 11-én. 1958 májusában készült el és két héten belül Mao Ce-tung néhai kínai párt- és államelnök is kipróbálta.

voros-zaszlo-cikk-3.jpg

A Vörös Zászló (Hungcsi) első generációjának CA 72J nyitott tetejű modellje az északkelet-kínai Csangcsun városában, a FAW autógyár múzeumban 2015. február 11-én. A bemutatott példányt a Kínai Népköztársaság kikiáltásának 10. évfordulója alkalmából tartott nemzeti ünnepi parádéra készítették.

voros-zaszlo-cikk-4.jpg

A Vörös Zászló (Hungcsi) CA 770TJ különleges parádéautója az északkelet-kínai Csangcsun városában, a FAW autógyár múzeumban 2015. február 11-én. Teng Hsziao-ping, a kínai Központi Katonai Bizottság elnöke az 1984-es nemzeti ünnepi katonai parádén ebben állva tartott szemlét.

voros-zaszlo-cikk-5.jpg

Teng Hsziao-ping néhai kínai vezető a Vörös Zászló (Hungcsi) CA 770TJ különleges parádéautójában szemlét tart az 1984-es nemzeti ünnepi katonai seregszemlén. Az archív fimfelvétel az északkelet-kínai Csangcsun városában, a FAW autógyár múzeumában látható.

voros-zaszlo-cikk-6.jpg

A Vörös Zászló (Hungcsi) különleges, páncélozott példánya, a CA 772-es, amely 1966-ban készült Mao Ce-tung néhai párt- és államelnök számára. Az autó az északkelet-kínai Csangcsun városában, a FAW autógyár múzeumában látható.

voros-zaszlo-cikk-7.jpg

A Vörös Zászló (Hungcsi) CA 772TJ modellje az északkelet-kínai Csangcsun városában, a FAW autógyár múzeumában. Csiang Cö-min elnök-pártfőtitkár, egyben a kínai Központi Katonai Bizottság elnöke számára készült az 1999-es nemzeti ünnepi díszszemlére. Négy különböző autót vittek a fővárosba, amelyől végül ezt választották.

voros-zaszlo-cikk-8.jpg

A Vörös Zászló (Hungcsi) CA 774 limuzin egy példánya az északkelet-kínai Csangcsun városában, a FAW autógyár múzeumában. 1972 és 1980 között folyt a kifejlesztése, de végül a gyár ideiglenes leállítása miatt nem került forgalomba.

voros-zaszlo-cikk-9.jpg

A Vörös Zászló (Hungcsi) CA 7600L típusú parádéautója az északkelet-kínai Csangcsun városában, a FAW autógyár múzeumában. Hu Csin-tao, volt kínai államelnök-pártfőtitkár, egyben a kínai Központi Katonai Bizottság vezetője 2009-ben, az új Kína kikiáltásának 60. évfordulóján használta a Tienanmen téri szemle alkalmával.

voros-zaszlo-cikk-10.jpg

Egy festmény örökíti meg Hu Csin-tao volt kínai államelnök-pártfőtitkárt , egyben a kínai Központi Katonai Bizottság vezetőjét, amint 2009-ben, az új Kína kikiáltásának 60. évfordulóján a Vörös Zászló (Hungcsi) CA 7600L típusú parádéautóból köszönti a katonákat a pekingi Tienanmen téren. A festmény az északkelet-kínai Csangcsun városában, a FAW autógyár múzeumában található.

voros-zaszlo-cikk-11.jpg

A Vörös Zászló (Hungcsi) luxuskategóriás Sengsi prémium modellje, amely automata ütközésgátlóval és a magas kényelmi igényeket is kielégítő funkciókkal van felszerelve. A kiállított példány az északkelet-kínai Csangcsun városában, a FAW autógyár múzeumában látható.

voros-zaszlo-cikk-12.jpg

A Vörös Zászló (Hungcsi) luxuskategóriás Sengsi prémium modellje, amely automata ütközésgátlóval és a magas kényelmi igényeket is kielégítő funkciókkal van felszerelve. A kiállított példány az északkelet-kínai Csangcsun városában, a FAW autógyár múzeumában látható.

voros-zaszlo-cikk-13.jpg

A Vörös Zászló (Hungcsi) harmadik generációs fejlesztéseinek legújabb terméke, a H7-es modell, amelyet gyártói az állami és katonai autóparkok fejlesztésére és lakossági értékesítésre szántak. A kiállított modell az északkelet-kínai Csangcsun városában, a FAW autógyár múzeumának előterében látható.

További Vörös Zászlós cikkek:

Vörös Zászlóba bújt Orbán Viktor Pekingben

Több mint ezer "vörös zászlót" kapott a kínai hadsereg!

Forrás: MTI - Peking, hirado.hu, MTI fotó: Trebitsch Péter

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása