pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

239 emberrel a fedélzetén lezuhant a Malaysia Airlines Pekingbe tartó Boeing 777-es gépe

2014.03.08. 07:40 Pekingi Zsazsa

A Pekingbe tartó géppel a felszállás után két órával megszűnt a kapcsolat. Magyar utas nincs a repülőn. A Malaysia Airlines légitársaság közölte szombaton, hogy elvesztette a kapcsolatot egy utasszállító géppel, amely fedélzetén 227 utas és 12 fős személyzet tartózkodott.

Malaysia-Airlines-2.jpg

 

 

Több mint tizenegy órája nem tudni, hogy mi történt a géppel, de az bizonyos, hogy magyar állampolgárok nem voltak a fedélzeten.

Malaysia-Airlines-1.jpg
A Boeing 777-200-as típusú gép Kuala Lumpurból tartott Pekingbe, amikor szombat hajnalban, mintegy két órával a felszállás után megszakadt vele a kapcsolat. A gép ekkor Vietnam légterében volt, vagyis nem lépett Kína légterébe, és nem is vette fel a kapcsolatot a kínai légi irányítással. A kínai polgári légi forgalmi hatóság (CAAC) közlése szerint amikor megszakadt vele a kapcsolat, Ho Si Minh-város légi irányítói által felügyelt légtérben tartózkodott.

Malaysia-Airlines-3.jpg
A Malaysia Airlines hosszú órákkal a gép eltűnése után tartott sajtótájékoztatót, és a malajziai Kota Bharu várósától mintegy 220 kilométerre keletre jelölte meg az a helyet, ahol a gép eltűnt a radarképernyőkről. A gép ekkor mintegy 11,5 kilométer magasságban repült. A CNN közlése szerint az eltűnés idején a térségben nem voltak szélsőséges időjárási viszonyok.

Malaysia-Airlines-4.jpg
A gép útjának egy részét a Dél-kínai-tenger felett kellett, hogy megtegye. A kínai állami tévé közlése szerint egyelőre nem érkezett jelentés arról, hogy repülőgép zuhant volna le a kínai felségvizeken. A malajziai, a vietnami és a kínai hatóságok is keresik az eltűnt gépet. Kína két hajót küldött a térségbe.

Malaysia-Airlines-5.jpg
A mentésben részt vevő vietnami kutatócsoport egyik illetékese közölte, hogy gép által leadott jelet észleltek, amely a legdélebbi vietnami tartománytól, Ca Mautól mintegy 220 kilométere délnyugatra fekvő térségből érkezett. Nem sokkal később azonban a Reuters és Hszinhua hírügynökség is megszólaltatta Pham Hient, a vietnami kutatóközpont vezetőjét, aki ezt határozottan cáfolta, mondván, nincs is olyan berendezésük, amellyel meg tudnák határozni a leadott jel forrásának hollétét.

Malaysia-Airlines-6.jpg
A légitársaság közlése szerint 14 ország állampolgára - köztük két gyerek - utazott a gépen: a legtöbben, 153-an kínaiak, 38-an malajziaiak, 12-en indonéziaiak, 7-en ausztrálok, illetve még amerikai, francia, új-zélandi, kanadai, tajvani, ukrán, orosz, olasz, holland és osztrák állampolgárok voltak a fedélzeten. Ebből egyértelműen az következik, hogy magyar állampolgárok nincsenek a bajba került repülőn. (Két hete volt... a szerk.)

Amióta 1995-ben levegőbe emelkedtek a Boeing 777-esek, nem történt velük baleset, egészen tavaly nyárig, amikor egy ugyanilyen gép lezuhant landoláskor San Franciscóban. Az Asiana Airlines légitársaság gépének három utasa halt meg.

Malaysia-Airlines-7.jpg

Malaysia-Airlines-8.jpg

Malaysia-Airlines-9.jpg

Malaysia-Airlines-10.jpg

Malaysia-Airlines-11.jpg

Malaysia-Airlines-12.jpg

Malaysia-Airlines-13.jpg

A CNN amerikai hírtelevízió által megszólaltatott szakértők szerint a Boeing 777-200 biztonságos és rendkívül korszerű, erősen "automatizált" gép, amelyet nagyon jól ismernek a malajziai pilóták. A malajziai légitársaság száz gépéből 15 Boeing 777-es. A CNN-nek nyilatkozó szakértők többször hangsúlyozták, hogy a Malaysia Airlines megbízható légitársaság, tulajdonában lévő gépeivel nagyon ritkán adódnak gondok. A gépet ráadásul tapasztalt pilóta vezette, aki már több mint 18 ezer órát volt a levegőben, és 1981 óta áll a maláj légitársaság alkalmazásában.
A Boeing eddig összesen 88 ilyen gépet adott el világszerte.

Forrás: MTI - delmagyar.hu, Xinhua

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása