Egy díjnyertes amerikai díszlettervező cég kapott megbízást a kínai központi televízió (CCTV) híradós stúdiójának berendezésére, hogy az a nagy nemzetközi televíziós médiumokkal versenyképes külsőt kapjon - írta a hongkongi South China Morning Post című lap.
Kína legismertebb és legnézettebb televíziós hírműsora a Hszinven Lianpo, az 1978. január elseje óta sugárzott félórás blokk, amelyet minden közszolgálati televízió közvetít, s így este hét órától százmilliókhoz jut el. A megbízás így a legfontosabb kínai híradó stúdiójának dizájnjára szól.
A projektet az Emmy-díjas Jim Fenhagen és csapata kapta, akiknek nevéhez fűződik az Egyesült Államokban népszerű Good Morning America, a The Colbert Report és a The Daily Show programok díszlettervezése. Kínában ezeket tekintették garanciának.
Fenhagen egy vele készült interjúban úgy nyilatkozott, hogy kínai megrendelői a BBC-vel, a CNN-nel és a Sky News-zal azonos színvonalú megjelenést kértek, vagyis csúcsminőséget. Kortárs elemeket, nemzetközi stílust igényelnek, "a pénz nem volt döntő". A szakember kitért arra, hogy a kínai kultúra jegyeit magán hordozó terveket is ajánlottak, de ezeket visszautasították.
A részletekről egyelőre annyi tudható, hogy a műszaki berendezések része két élvonalbeli, rendkívül drága, 2,5 milliméteres képpontú LED-képernyő. Egy belső üvegfalon keresztül a nézők beláthatnak majd a "newsroomba", ahol 70 újságíró dolgozik.
A stúdió bútorainak, díszleteinek legbonyolultabb részeit az amerikai New Jersey-ben építették meg, majd szállították a felhasználás helyszínére. Helyben ugyanis a tervezők nem akadtak megfelelő szakemberekre.
Fenhangen azt is elmondta, hogy a modern dizájn kedveli a derékszögű megoldásokat, de a pekingi megrendelők a kör alakot részesítették előnyben, aminek kulturális magyarázata a fejlődés kínai szimbolikájában, az élet folytonosságában, a jin és jang egységében keresendő.
Fenhangen cége, amelynek képviseleti irodája van a kínai fővárosban, először a CCTV kenyai stúdiónak berendezésére kapott amolyan "kísérletképpen" megbízást, majd miután "kiállták a próbát", lett övék a nagy üzlet. Az új díszlettel idén tavasszal mutatkozik be a kínai központi tévé.
Íme a teljes galéria:
Forrás: MTI - Trebitsch Péter
Képek: Fast Company
Utolsó kommentek