pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

Kevesebbet költenek a kínai gazdagok

2014.01.18. 06:15 Pekingi Zsazsa

Az előző évekhez képest visszafogták költésüket 2013-ban a kínai gazdagok és idén is takarékosság várható - derül ki a Hurun Kutatóintézet Sanghajban bemutatott tanulmányából.

gazdag-kínaiak-3.jpg

A kelet-ázsiai ország legtehetősebbjei tavaly egész évben 15 százalékkal költöttek kevesebbet, mint 2012-ben, az ajándékvásárlás pedig ennél is nagyobb mértékben, 25 százalékkal esett vissza - olvasható a jelentésben. A Hurun Kutatóintézet csaknem négyszáz, legalább 10 millió jüan (370 millió forint) vagyonnal rendelkező milliomos megkérdezésén alapuló éves összesítése szerint sorozatban harmadik éve költenek kevesebbet a kínai gazdagok. Ez egy hosszabb távú trend körvonalazódását is előrevetítheti, mint ahogyan takarékosság várható 2014-ben is.

gazdag-kínaiak-1.jpg

A jelenség hátterében több ok húzódik meg. Az egyik ezek közül az, hogy a magas importadók miatt a gazdagok által kedvelt luxuscikkek nemzetközi összehasonlításban is drágának számítanak az országban. A kínaiak emiatt előnyben részesítik a külföldön való vásárlást, amely a tehetősek számára anyagi korlátokba sem ütközik. A Hurun jelentése szerint a gazdagok kétharmada utazott az országhatárokon túlra 2013-ban többnyire vásárlási céllal. A legkedveltebb vásárlóutak között Ausztrália, Franciaország és Dubaj szerepel.

A költekezés visszafogását illetően egy másik számottevő tényező a kínai kormány 2012 végén indított takarékossági kampánya, amelynek keretein belül a józan szerénységre, a nagy értékű hivatali ajándékok mellőzésére szólítottak fel és a túlzott jótékonykodást az országos korrupcióellenes harc sem jutalmazza.

gazdag-kínaiak-2.jpg

A jelentés részletes statisztikáiból kiderül: a gazdagok legkedveltebb márkái között - az előző évekhez hasonlóan - a Chanel, a Louis Vuitton, az Apple és a Gucci szerepelnek. A kínai milliomosok jelentős összegeket fordítottak 2013-ban magas minőségű szolgáltatásokra, így oktatásra vagy egészségügyre. Szintén magas arányban érdeklődnek a művészetek és a különlegességek iránt, amelyre alternatív befektetési formaként is tekintenek. Jól tükrözi ezt, hogy a megkérdezettek több mint 70 százaléka gyűjtő. Legtöbben közülük a kínai kalligráfia iránt mutatnak érdeklődést, ezekből mára többen tartanak gyűjteményt, mint luxusórákból - írja a tanulmány.

Forrás: MTI

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pszichonauta 2014.01.19. 03:03:30

"a Chanel, a Louis Vuitton, az Apple és a Gucci szerepelnek"

Ez nem a gazdagok között népszerű, inkább a feleségeik között.
süti beállítások módosítása