pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

Vonat, amelyik nem áll meg az állomáson, de az utasok mégis felszállnak rá

2013.12.23. 07:30 Pekingi Zsazsa

Ilyen ötlet is csak Kínában születhet, hiszen itt tudják csak igazán milyen a közlekedés a pekingi vagy sanghaji metrón a csúcsforgalomban. Egyáltalán nem friss a dolog, de megint előkerült a téma.

vasút-koncepció.jpg

A koncepció abból indul ki, hogy az utasok akadály nélkül tudjanak felszállni és leszállni a szerelvényekről anélkül, hogy a vonat megállna az állomásokon. Ezt két fülkével oldják meg, melyek az állomáson lekapcsolódnak a vonatról illetve rákapcsolódnak a szerelvényre. A videón jól látszik az működési elv.

A vonatra váró utasok beszállnak az álló kocsiba és várják az érkező szerelvényt. Amikor az az állomásra ér, akkor rácsatlakozik a kocsi a mozgó vonatra. A leszállni kívánó utasok időben felmennek a vonaton lévő kocsiba és megérkezéskor ez a kocsi az állomáson marad. Nem semmi ötlet! Meg lehet ezt csinálni valójában?

Forrás: Shanghaiist

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BigPi 2013.12.24. 07:48:11

Na ilyet, idehaza is be lehetne vezetni a vasút állomásokon.
Bár gondolom műszakilag nem egy egyszerű dolog.

♔bаtyu♔ 2013.12.24. 10:06:11

Ez zseniális. Ez eleve kézenfekvő olyan népességnél, ahol egy átlagállomáson több száz ember száll le és fel.

Simán meg lehet csinálni, az állomásokon kell elhelyezni egy felső sínt, persze a megfelelő biztosító berendezésekkel.

Idehaza nincs értelme, a távolságok is kicsik, az utasszám is kevés.

Mondjuk, én az oldalára tenném az ajtókat, nem a végére, továbbá ellátnám egy olyan felső-váltó rendszerrel, amit a mozdonyról lehet működtetni. Igy be lehet szállni több - a felső vágányon álló - kocsiba is, de mindegyik mozdony csak a sajátját viszi el.

balambher 2013.12.24. 14:11:32

és mi van, ha többen akarnak le-, vagy felszállni, mint amit a fenti kocsi kapacitása enged?

balambher 2013.12.24. 14:11:40

és mi van, ha valami miatt nem jól sikerül a rákapcsolódás, így nagy sebességgel összeütközik a fenti két kocsi?

PiperPerabo 2014.01.07. 08:43:29

@balambher: Így járnak azok, akik mozgó vonatról akarnak leszállni...

v2peti 2014.01.08. 04:40:33

Ilyen jellegű megoldásról (igaz, akkor hosszában kettévágott vonat) ötletéről már ezelőtt 30 évvel is olvastam. A Tarkabarka fizika című könyvben volt róla szó, mint érdekes tervezetről.

Csaba Csak 2014.01.12. 15:25:21

Szerintem nem kellene ilyen építészeti csodát csinálni. Tök egyszerűen meg lehet szerintem oldani. Nem kellene a vonat fölé építeni sem. Az a lényeg, hogy az állomáson lévő kocsinak fel kell gyorsulnia az érkező kocsi sebességéhez ami utóléri, kapcsolódnak és mehetnek is együtt tovább. :D A két kocsival vasló utazás akkor lehetséges ha az emberek csak max 3 állomás között utaznak. 3 állomásnál többnél már abszolút nem működne! A két kocsival induló szerelvénnyel már igen. Minden következő állomáson kellene lennie egy kocsinak. A két induló kocsiból az utolsó lesz a következő állomásé, ott lekapcsolódik és ott is marad, az elején pedig az adott állomáson álló rákacsolódik, de a lényeg, hogy a kocsik között biztosítani kellene az átjárást, hogy a következő állomáson leszállni akaró emberek el tudjanak menni az utolsó kocsiba ami ott fog le válni. Vagy mi! :D (jó sokáig tartott leírni mert mire leírtam mindíg kitaláltam valamit ami miatt nem működött, de a végén csak rájöttem hogy mégis... vagy sem?)
süti beállítások módosítása