Ilyen ötlet is csak Kínában születhet, hiszen itt tudják csak igazán milyen a közlekedés a pekingi vagy sanghaji metrón a csúcsforgalomban. Egyáltalán nem friss a dolog, de megint előkerült a téma.
A koncepció abból indul ki, hogy az utasok akadály nélkül tudjanak felszállni és leszállni a szerelvényekről anélkül, hogy a vonat megállna az állomásokon. Ezt két fülkével oldják meg, melyek az állomáson lekapcsolódnak a vonatról illetve rákapcsolódnak a szerelvényre. A videón jól látszik az működési elv.
A vonatra váró utasok beszállnak az álló kocsiba és várják az érkező szerelvényt. Amikor az az állomásra ér, akkor rácsatlakozik a kocsi a mozgó vonatra. A leszállni kívánó utasok időben felmennek a vonaton lévő kocsiba és megérkezéskor ez a kocsi az állomáson marad. Nem semmi ötlet! Meg lehet ezt csinálni valójában?
Forrás: Shanghaiist
BigPi 2013.12.24. 07:48:11
Bár gondolom műszakilag nem egy egyszerű dolog.
♔bаtyu♔ 2013.12.24. 10:06:11
Simán meg lehet csinálni, az állomásokon kell elhelyezni egy felső sínt, persze a megfelelő biztosító berendezésekkel.
Idehaza nincs értelme, a távolságok is kicsik, az utasszám is kevés.
Mondjuk, én az oldalára tenném az ajtókat, nem a végére, továbbá ellátnám egy olyan felső-váltó rendszerrel, amit a mozdonyról lehet működtetni. Igy be lehet szállni több - a felső vágányon álló - kocsiba is, de mindegyik mozdony csak a sajátját viszi el.
balambher 2013.12.24. 14:11:32
balambher 2013.12.24. 14:11:40
PiperPerabo 2014.01.07. 08:43:29
v2peti 2014.01.08. 04:40:33
Csaba Csak 2014.01.12. 15:25:21