Legyen az egy okostelefon, amin talán ezeket a sorokat olvasod, a laptop az asztalodon vagy a földön heverő játék a gyerekszobában - nagy a valószínűsége, hogy ezek mind innen érkeztek.
Ez a világ legforgalmasabb kereskedelmi kikötője, ahol évente 32 millió konténerrel 736 millió tonna árut mozgatnak meg és küldenek tovább a világ legkülönbözőbb pontjaira.
Amerre csak a szem ellát, konténerek ezrei sorakoznak egymásra halmozva a sanghaji kikötőben, a Port of Shanghaiban, és várják, hogy külföldre szállítsák őket - ezzel több trillió dollárt áramoltatva be a kínai gazdaságába évente. Ez félelmetes méretű kapacitás is besegített Kínának abban, hogy tavaly megelőzhette az USA-t és a világ legnagyobb kereskedő nemzete lett.
A kínai import és export értéke 2012-ben elérte a 3.87 trillió dollárt - ami felülmúlta az USA 3.82 trilliós eredményét.
A kikötő területe 3.94 négyzetkilométer - ami 470 futballpályának felel meg.
A Port of Shanghai egy mélytengeri és egy folyami kikötőt is magába foglal, ez utóbbi a Jang-ce, Huangpu és Qiantang folyókat szolgálja ki. A kikötő nyilvános termináljait üzemeltető Shanghai International Port Group (SIPG) szerint a sanghaji éves import és export Kína külkereskedelmének egynegyedét teszi ki.
Sanghajt 1842-ben nemzetközi kikötőnek nyilvánították, s a város ezután növekedésnek indult. Majd az 1949-es kommunista hatalomátvételt követően Kína külkereskedelme, így a kikötő forgalma is lecsökkent. Aztán 1991-ben a kínai kormány engedélyezte a gazdasági reformot Sanghajban, és a kikötői tevékenység azóta is virágzik.
További jellemzői: 125 horgonyzóhely, összesen 20 kilométer hosszúságú rakpart, 293 000 négyzetméternyi raktár, 4,7 millió négyzetméter tárolóterület és 5143 rakománykezelő berendezés. Havonta több ezer hajó indul ki a kikötőből.
Forrás: Daily Mail, Logisztika.com, WikiPedia
Utolsó kommentek