Most szombaton nyílt meg az Apple harmadik pekingi és egyben legnagyobb ázsiai áruháza a Wangfujing bevásárló negyedben, mely azt jelzi, hogy a vállalat továbbra is rózsásan látja a jövőt a helyi és regionális márkák erős versenye ellenére.
Wayne Ma/The Wall Street Journal
Több százan kezdtek már az előző péntek este sorban állni, hogy ott lehessenek a másnap reggel 9 órai hivatalos megnyitón és hogy megkaparíthassanak egy, a külön erre az alkalomra készített pólót.
Két középiskolás diák, Wang Xueang és Chang Dawei volt az első a sorban péntek este 8:30-kor, akik még ételt és italt is hoztak magukkal a hosszú éjszakára. Az elsők között akartak a boltba lépni, mert imádják ezt a márkát.
"Az Apple célja nem az, hogy pénzt csináljon, hanem hogy megváltoztassa a világot, és ez egy olyan kultúra amit nekünk is meg kéne tanulni," mondta Wang.
Az Apple események Pekingben általában lármásak, de a szombati megnyitó simán "zajlott" le, köszönhetően szigorú ellenőrzésnek és a több tucat biztonsági őrnek. Fél órával a nyitás előtt kinyíltak az ajtók és több száz Apple alkalmazott a cég jellegzetes kék pólójában felsorakozott majd lepacsizott a sorban álló emberekkel. Néhányan még körbe is kocogták az épületet, hogy ezzel is hergeljék a kint várakozókat. 10 órakor már eltávolították a kordonokat, és a tömeg továbbra is folyamatosan áramlott befelé.
Séta távolságra a Tiltott Várostól, a Wangfujing Peking egyik leghíresebb bevásárló negyede és kedvelt célpontja mind a belföldi és külföldi turistáknak.
Az Apple nem hozta nyilvánosságra az üzlet méreteit, de annyit elárultak, hogy 300-an dolgoznak majd benne, így a kínai Apple boltok eladói létszáma már 800-ra növekedett. Egyébként ez az egyik üzlet a három közül a világon, mely három szintes.
Az Apple-nek jelenleg hat üzlete van Kínában, köztük három Sanghajban. A hetedik áruház a tervek szerint a déli városban Shenzhenben nyílik majd. A cég azt állítjja, hogy a kínai üzletekben általában négyszer nagyobb a forgalom mint az USA-ban.
The Wall Street Journal
Utolsó kommentek