Miután megszületett a nagy kutyacsempészeti terv, ami persze igen jól hangzott elméletben, végre kellett hajtani élesben, igazi kutyával és igazi repülőkkel és nem utolsó sorban igazán „lelkes” reptéri rakodókkal, magyarral, indiaival, kínaival.
Ezzel termesztésen egy időben jelentkeztek az újabb kérdések, feltörtek újabb kételyek:
Kutyánk egy bichon havanese. Mekkora szállító doboz kell majd neki? Kap majd inni vagy enni a hosszú út alatt? …és mi van, ha elfelejti a pilóta bekapcsolni a fűtést és az oxigént az állatok részére fenntartott térben?
Jogosak a kérdések, hiszen megannyi állatszállítási rémtörténet összes részletével meg lettünk ajándékozva ezekben az időkben. De ne rohanjunk ennyire előre, mert még semmit nem írtam a papírmunkáról, az igazolásokról, az oltásokról, a vizsgálatokról és engedélyekről. Ezek nélkül az egész csak virtuális játék lett volna.
Fontos tudni, hogy a csak egészséges, utazásra alkalmas állatot lehet repülővel szállítani. Nem utazhat túl fiatal kölyök vagy vemhes állat sem. Ezt a repülés előtt néhány nappal az állatorvosnak kell igazolnia. Sőt egy évnél nem régebbi, de 21 napon túli veszettségi oltásnak is kell lennie a kutyának, mellette az összes tipikus betegség elleni védőoltásnak úgyszintén benne kell lennie a blökiben és az oltási könyvben is. Ez a „könyv” manapság az EU Állatútlevél. Mikrochip nem szükséges a Kínai beutazáshoz.
A kutya Magyarországról való hivatalos kiengedéséhez a hatósági állatorvos által aláírt és lepecsételt többnyelvű igazolás is kell, a kiviteli engedély. Ilyenkor a hatóság nézi át a normál állatorvos által adminisztrált információkat és kvázi ellen jegyzi azt és kiadja az igazolást, mely 6 napig érvényes. Nos, gondoltam, kezdünk már jól állni az ügyekkel!
De berobban a logikus kérdés! Amikor majd haza akarunk jönni vele, milyen papírokat vár tőlünk az EU, hiszen egy „kínai” kutyát fogunk behozni majd évek múlva az országba. Kell-e valamit most előkészíteni? …hát persze, hogy kell! Egy olyan vérvizsgálatot kell végeztetnünk, amit természetesen Kínában nem csinálnak még és a legközelebb is csak Németországban. Ez a veszettség elleni védőoltás után vérvétel és a vérminta titer-vizsgálata. Természetesen ezt is elvégeztettük…
Minden papírt megszereztünk, úgyhogy irány a szállító láda beszerzése. A képlet egyszerű, a kutyának fel kell tudni állnia és könnyen megfordulnia benne, legyen rajta fix itató a hosszú útra és legyen jól zárható ajtaja. Ne legyen rajta kerék, azaz stabil legyen és jól szellőző. Fontos még, hogy IATA szabványnak megfeleljen, ami többé-kevésbé az előbb leírtaknak megfelel.
„Kutyaiaságból” puha szivacsot és pelenkát is tettem a láda aljára, de lehet helyette valami otthoni szőnyeg vagy törölköző az alom egy kis plüss játékkal megspékelve. Tanácsos a szállító ládához szoktatni a kutyát az út előtt, hogy ne az első alkalom legyen az igazi repülés.
A felettébb precíz előkészítésnek köszönhetően Hédy 11.786 km repülés után tökéletes állapotban érkezett meg Pekingbe és éli új kínai életét a család nagy örömére.
Utolsó kommentek