pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

Mégis lesz elektromos buszgyártás Komáromban

2016.10.11. 06:45 Pekingi Zsazsa

A kínai BYD 6,2 milliárd forintos beruházással hozza létre első európai elektromos buszgyárát Komáromban, amelyhez a kormány 925 millió forint támogatást ad - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter hétfőn Budapesten sajtótájékoztatón.

byd_elektromos_busz-4.jpg

A termelés várhatóan már a jövő év elején beindul, az első időszakban évi 200 buszt fognak gyártani. A beruházással két fordulóban összesen 300 új munkahelyet teremt a világ elektromos buszpiacának első számú vállalata.

byd_elektromos_busz-5.jpg

Szijjártó Péter értékelése szerint látványosan fejlődik a kínai-magyar gazdasági együttműködés, a magyarországi kínai befektetések értéke már meghaladja a 3,5 milliárd dollárt. A kétoldalú kereskedelmi forgalom idén újra lendületet kapott, az első hét hónapban 20 százalékkal nőtt a magyar export Kínába, ezen belül az autóipar a legnagyobb húzóerő az élelmiszeripar mellett - ismertette.

byd_magyarorszag-1.jpeg

Isbrand Ho, a BYD Europe ügyvezető igazgatója, Csielung Tuan, Kína budapesti nagykövete, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter és Molnár Attila, Komárom polgármestere

Csielung Tuan, a Kínai Népköztársaság Magyarországra akkreditált rendkívüli és meghatalmazott nagykövete arról beszélt, hogy a dízelüzemű járművek ideje "lassan lejár", ezért a BYD Komáromban modern technológiával környezetkímélő járműveket gyártó egységet fog létrehozni, a magyar munkaerő kiválóságára alapozva.

Szerinte a beruházás mutatja Magyarország elkötelezettségét is a kínai gazdasági kapcsolatok iránt.

byd_magyarorszag-2.jpeg

Isbrand Ho, a BYD Europe ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, a 20 millió euró értékű első európai összeszerelő központ helyének kiválasztása során fontos szempont volt Magyarország és Komárom központi elhelyezkedése, a buszgyártáshoz kapcsolódó mérnöki tudás és tapasztalat, valamint a kormány gazdasági növekedést támogató intézkedései.

byd_elektromos_busz-3.jpg

Mint mondta, Magyarország a buszgyártás egyik nagy központja volt, ezzel a beruházással szeretnék hozzásegíteni ahhoz, hogy éllovas legyen az elektromos meghajtású buszok gyártásában.

byd_elektromos_busz-1.jpg

Az új üzemben lesz a legmodernebb technológiákat alkalmazó festőműhely, kutatóközpont és tesztközpont is - ismertette.

byd_elektromos_busz-2.jpg

Elmondta azt is, hogy a tervek szerint a BYD további zéró-kibocsátású járművekkel is tervezi a piacralépést Európában.

Molnár Attila, Komárom polgármestere azt emelte ki, hogy a BYD elnyerhetné a "leghűségesebb cég" díját is, mivel a Nokia-gyár bezárását követően is Magyarországon maradt, mint beszállító. (?)

"A BYD még nyolc éve vásárolt egy üzemet Komáromban, ahol egy ideig a Nokia-gyár dél-koreai beszállítója, a Mirae működött, majd a Nokia kivonulása után a BYD bérbe adta a helységét.

A buszgyártás beindításáról már korábban is szó volt, ám a projekt 2015 novemberében veszélybe került, amikor a fővárosi közgyűlés nem hagyta jóvá, hogy a BKV öt elektromos buszt béreljen a BYD-től, noha a cég megnyerte az erre kiírt pályázatot. A BYD akkor Szijjártó Péterhez és Orbán Viktorhoz fordult levélben, jelezve: a cég a BKV tenderének megnyerése után döntött véglegesen arról, hogy Komáromba helyezi európai hídfőállását. A cég európai vezetője korábban azt mondta, ha nem jön össze a BKV-s üzlet, akkor meggondolják, hogy Magyarországon terjeszkedjenek" - Index

A mostani beruházás mérföldkő a város életében - jelentette ki, hozzátéve, hogy a város szempontjából kiemelten fontos a munkahelyteremtés, valamint a helyi adóbevétel növekedése miatt, ami megalapozza az önkormányzat fejlesztési lehetőségeit - mondta.

Forrás: MTI, BYD, Index

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása