Közel egymillió fuvart bonyolít le az Uber naponta szárazföldi Kínában, derül ki egy Travis Kalanick az Uber Kína vezérigazgatója által írt belső levélből, amely a Financial Times újságíróihoz is eljutott.
A jelentésben Kalanick azt állítja, hogy a kínai Guangzhou, Hangzhou és Chengdu városok már jóval több fuvart bonyolítanak le naponta, mint New York.
A leginkább megdöbbentő viszont a cég növekedésének gyors üteme Kínába érkezésük óta. Összehasonlításul íme egy táblázat, amelyen a növekedés mértéke hasonlítható össze a New York-i szolgáltatáséval.
Valójában az Uber béta verziója 2013 augusztusában indult, de a vezér az adatokat a hivatalos, 2014 februári dátumtól számítja.
Kalanick a levélében megemlíti még, hogy a 80 ötmillió feletti lakosú városból még az idén 50-ben indítják be a fuvarszolgáltatást, ezzel az év végére Kína lesz az Uber legnagyobb piaca.
A vezérigazgató mindazonáltal a Tencent-et megvádolta az Uber WeChat csevegő alkalmazás publikus fiókjainak a lekapcsolásával. A dokumentumban az Uber ellenes taxis tüntetők pénzzel való támogatására is felhívja a figyelmet, de nem említi meg ezen pénzek valódi forrását.
A levél, amely talán nem véletlenül került újságírók kezeihez, azt is hivatott jelezni, nem igazán zavarják a cég hihetetlen mértékű fejlődését a Chengduban és Guangzhouban lévő Uber irodákban történt rendőri zaklatások és az állam által támogatott lemásolt applikációk sem.
Íme a teljes levél:
Forrás: Shanghaiist, Tech in Asia
firg_firg 2015.06.14. 20:46:09