Vasárnap nyílik a pekingi autószalon, a gyártók egymás sarkát taposva igyekeznek a rendezvényre, hogy bemutassák legújabb modelljeiket. (A képek ma, az Auto China 2014 próbanapján készültek.)
Változatlanul vonzó piac Kína a világ autógyárai számára. Sehol sem növekednek olyan ütemben az eladások, mint az ázsiai országban, és nincs még egy ekkora piac sehol a világon.
Nem csoda, ha a gyártók egymás sarkát taposva igyekeznek a vasárnap kezdődő pekingi autószalonra, hogy bemutassák legújabb modelljeiket.
Idén 9-11 százalékkal több autó találhat vevőre Kínában, mint 2013-ban. Az első negyedévben 7,9 százalékkal nőttek az eladások. Szakértők szerint a forgalom bővülését a kínai gazdasági növekedés lassulása sem akasztja meg.
A pekingi autószalonon 14 ország több mint 2 ezer kiállítója vesz részt, és 118 új modellt mutatnak be, ezek közül 79-et alternatív üzemanyag hajt.
A német Daimler Pekingben mutatja be először kínai partnerével, a BYD-vel közösen kifejlesztett új, 300 kilométer hatótávolságú elektromos autóját, a Denzát. A Volkswagen az új Touareget és az up! kisautó elektromos verzióját teszi közszemlére.
Az Ernst&Young adatai szerint az elmúlt öt évben a német autógyártók 1,1 millióról 3,7 millióra növelték kínai eladásaikat. A teljes forgalmon belül a Kínából származó bevétel aránya 12 százalékról 28 százalékra nőtt.
Forrás: hirado.hu - MTI - Peking, Fotók: Xinhua
Utolsó kommentek