pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

A legismertebb kínai világmárkák

2013.09.22. 10:00 Pekingi Zsazsa

Fel tudsz sorolni legalább 5 kínai márkanevet? Nos, ha nem sikerült, semmi gond. Nemrég egy kutatásból például kiderült, hogy az amerikaiak 94%-a képtelen volt legalább egy kínai márkát megnevezni. De miért is nem ismerünk jóval több kínai márkát?


Chinese-Brands.jpg

Ennek történelmi, gazdasági, kulturális és persze földrajzi oka is van. Legelőször is Kína olyan nagy ország, hogy az ott működő legnagyobb cégek többségének a hazai piacra való termelés is busás hasznot hoz.

Másrészt, bár a kínai gazdaság óriási és még mindig többé-kevésbé központilag irányított - valójában rendkívül széttagolt, a helyi tartományok és az önkormányzatok szinte úgy működnek, mint önálló gazdasági egységek. Ennek megfelelően szerteágazó az iparágak és piacok száma, ahol így a rengeteg kisvállalatnak nehéz felhalmoznia annyi tőkét, hogy azt befektethesse egy nagyobb, akár globális marketing kampányba.

Harmadrészt az állami vállalatok (SOE-k), akik a kínai gazdaság 35%-át teszik ki, sokkal kedvezőbb feltételek mellett jutnak banki kölcsönhöz, mint a kisebb vállatok, így kevésbé hatékony működés mellett is életben maradnak. Nem csoda tehát, ha nincs szükségük "igazi" marketingre, márkaépítésre.

PR szakemberek viccesen szokták mondani, hogy a legtöbb kínai nagyvállalati "branding" egy új logo készítését, a kínai "marketing" egy hirdetés elhelyezését a Kínai Központi Televízióban, a "PR" pedig egy újságíró lefizetését jelenti.

Ezeken kívül jellemzően a kínai vállalatvezetők óvatos duhajok, inkább követő magatartást folytatnak, ha marketingről van szó. Először lássuk meg, mit csinál a másik cég, mondják.

Kína legismertebb márkái természetesen dominálják a világ második és leggyorsabban növekvő gazdaságát. Ma ezek a top kínai márkák - bankoktól az élelmiszeriparon át a telekommunikációs cégekig - már nem csak Kínán belül ismertek, de a világ más részein is. A kínai márkák megkezdték világhódító útjukat, gondoljunk csak a Lenovo-ra, amelyik 2005-ben megvette az IBM PC üzletágát.

Vessünk most egy pillantást a korántsem teljes listára, amin a legtöbb név ismerősnek fog hangzani, ha pedig valamelyik mégsem, nem árt azokat megtanulni...

Haier

haier.jpg

A Haier egy kínai multinacionális márka, központja Qingdao-ban van. Termékei között légkondicionáló berendezések, mosógépek, hűtőgépek és más háztartási készülékek találhatók. 2011-ben a Haier rendelkezett a "fehéráruk" legnagyobb piaci részesedésével a világon.

Lenovo

LenovoLockup_NEG_Color.jpg

A Lenovo a világ vezető személyi számítógép gyártója. Az eladott darabszámokat illetően a 2012-es évben maga mögé utasította a korábbi világelső Hewlett-Packard-ot. A vállalatot 1984-ben alapította egy 11 tervezőmérnökből álló csapat Peking-ben Liu Chuanzhi vezetésével, a tőzsdén 1988-ban jelent meg Hongkong székhellyel. 2005-ben a Lenovo megvette az IBM PC divízióját. Cégközpontjaik az amerikai Észak-Karolina állambeli Morrisville, és a kínai Peking és Szingapúr.

China Mobile

China-Mobile.gif.png
A China Mobile egy kínai állami telekommunikációs vállalat. 2013 júliusában a China Mobile a világ legnagyobb mobilszolgáltatója lett, 740 millió előfizetővel.

Tsingtao sör

Tsingtao-1.jpg
A Tsingtao sör Kínai egyik leghíresebb sör márkája, és a legnagyobb kínai sör exportáló is egyben. A külföldre szállítot kínai sörök fele Tsingtao.

Ping An Biztosító

pingan.jpg

A Ping An Biztosító, Kína egyik legnagyobb biztosítótársasága. 1988-ban Shenzen-ben alapították.

Bank of China

bank-of-china.jpgA Bank of China Kína második legnagyobb bankja. 1912-ben alapította a Kínai Köztársaság kormánya. Ez a második legnagyobb hitelező bank Kínában, és az ötödik legnagyobb bank a világon a piaci üzletkötéseinek értékével. Kína bankjai közül a Bank of China a legnyitottabb a világra, ennek a kínai banknak a legfejlettebb a nemzetközi kapcsolatrendszere.

Kínai Központi Televízió

CCTV.jpg

A Kínai Központi Televízió, rövidített nevén CCTV (China Central Television) Kína legnagyobb televíziós műsorgyártó és műsorsugárzó intézménye. Szervezetileg a Kínai Népköztársaság Kormányának alminisztériumaként működik, erős kormányzati befolyás alatt áll. A CCTV első adását 1958. szeptember 2-án sugározta Peking Televízió néven. A CCTV-nek mára 38 csatornája van, és több mint 1 milliárd nézőt tud elérni.

Air China

air-china.jpg

Az 1988-ban alapított Air China Kína egyik legnagyobb légitársasága. Ma az Air China a világ tíz legnagyobb légitársaságainak egyike. 97 belföldi és 72 nemzetközi viszonylaton repül, közel 500 repülőgéppel.

Huawei

images-3.jpeg

A Huawei multinacionális, mobil- és telekommunikációs eszközöket, hálózati berendezéseket gyártó és infokommunikációs megoldásokat szállító kínai vállalat. A világ 50 vezető telekommunikációs szolgáltatójából 45-öt tudhat ügyfelei között, így a Föld lakosságának egy harmada tartozik a Huawei közvetlen vagy közvetett fogyasztója közé. Kínai székhelyű vállalat, 150 országban 150 ezer dolgozóval.

SinaSina-logo.jpg

A Sina egy kínai online média vállalat, több üzletággal, egyebek mellett a Sina Wiebo mikroblog szolgáltatással, több százmillió regisztrált felhasználóval.

Alibaba

alibaba.jpg

Az 1999-ben egy kelet-kínai panellakásban 18 fővel megalapított Alibaba Csoport ma 25 üzletágában összesen 24 ezer embert foglalkoztat, és a világ 240 térségének és országának vásárlóit szolgálja ki. Az alibaba.com a világ legnagyobb online viszonteladói oldala.

A cég internetes kereskedelmi piactere, a fogyasztókat egymással közvetlenül összekötő (C2C), 2003-ban alapított Taobao 500 milliós felhasználói körével és több mint 800 millió listázott árucikkével a kínai e-kereskedelmi piac több mint 80 százalékát tudja magáénak, honlapja a világ 14. leglátogatottabbja, napi 70 millió letöltéssel.

A cégeket a fogyasztókkal összekapcsoló (B2C) platform, a 2008-ban alapított Tmall több mint 70 ezer márkát kínál felhasználóinak. A Taobao és a Tmall teljes bevétele 2012-ben 1.1 trillió jüan (38 trillió) forint forgalmat bonyolítottak le, többet, mint az eBay és az Amazon együttesen.

Ahogy írtam, a külföldön is ismert, esetleg világhírű kínai márkák listája korántsem teljes, sőt évről évre növekszik...

Forrás: The Atlantic, CW, Wikipedia

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása