pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

Elindult a Selyemút Motortúra

2016.05.09. 12:30 Pekingi Zsazsa

Nem hétköznapi küldetésre indult egy magyar és egy kínai motoros - az egykori legjelentősebb kereskedelmi útvonalat, a Selyemutat járják be motorral. A csaknem ötvenezer kilométernyi út egyúttal Guinness-rekordkísérlet is, mely az eddigi, közel 47 ezer kilométernyi motorozást hivatott megdönteni.

motorral_a_selyemu_ton-00.jpg

Egészen különleges útra vállalkozott egy magyar és egy kínai motoros – Gbúr Ádám és Li Yude motorral indultak el Budapestről Pekingbe, majd pedig vissza: a történelem egyik legfontosabb kereskedelmi útvonalát, a Selyemutat járják be, összesen mintegy 17 ország érintésével.

motorral_a_selyemu_ton-13.png

Magyarország és Kína gazdasági és kulturális együttműködése, a kétoldalú kapcsolataik szorosabbra fűzése jegyében vágnak a közös küldetésbe, utazásuk során pedig feltérképezik az érintett országokban rejlő kereskedelmi lehetőségeket, valamint képet festenek az ottani mindennapokról.

motorral_a_selyemu_ton-2.JPG

A megközelítőleg 50 ezer kilométeres utazásuknak Talmácsi Gábor gyorsaságimotor-világbajnok, és még néhány hazai motoros kíséretében vágtak neki az Olof Palme sétányról.

motorral_a_selyemu_ton-10.JPG

A május 7-i ünnepélyes indításra a motorosokat is várták, akik támogatásuk jeleként akár egészen az országhatárig is elkísérhetik a párost. Az ünnepélyes rajton a Kínai Népköztársaság Nagykövetsége, Guo Xiaoguang, a Kínai Nagykövetség kulturális tanácsosa, a Kínai Turisztikai Hivatal, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium is képviseltette magát, ez utóbbi, Ujvári Márton, a Külgazdasági és Külügyminisztérium Kína Főosztályának osztályvezetője személyében.

motorral_a_selyemu_ton-3.JPG

Gbúr Ádám, az expedíció magyar résztvevője elmondta, a legnagyobb nehézséget az fogja okozni számára a nagy utazás során, hogy majd három hónapon át lesz távol a családjától, feleségétől, Lizától, és három gyermeküktől, Annától, Ádámtól és Viktortól, akik nagyon fognak hiányozni neki.

motorral_a_selyemu_ton-4.JPG

Motorozás szempontjából, az egyik legveszélyesebb útszakasznak Ádám szerint a több mint 4000 méter felett húzódó, M41-es főút, ismertebb nevén a Pamir Highway egyes, Afganisztán és Tádzsikisztán határain lévő szakaszai tekinthetőek, de minden bizonnyal nem lesz könnyű dolguk a motoros kalandoroknak azokon a szakaszokon sem, ahol voltaképpen inkább csak nyomvonalnak, mintsem útnak tekinthető az egykori Selyemút.

motorral_a_selyemu_ton-7.JPG

Azt is megtudtuk, hogy a túra során, többnyire városokban szállnak majd meg éjszakánként, de mindenképpen visznek magukkal különféle egészségügyi és műszaki felszereléseket is, hogy az esetlegesen felmerülő problémákat ott, helyben is képesek legyenek nagyrészt megoldani.

A Selyemút

A Selyemút évezredeken keresztül biztosított összeköttetést a világ számos fontos kereskedelmi központja között – azon kívül, hogy a selyem, a pézsma, a gyémánt, a szatén, a rubin, de még a nyugati gasztronómiára is hatást gyakorló élelmiszerek, fűszerek a Selyemúton keresztül juthattak el a világ számos pontjára, egyben a kultúrák közötti összeköttetés eszközéül is szolgált.

Igen sokáig többnyire karavánok rótták a fontos gazdasági utat, hiszen az értékes portékákra a – gyakran a gyilkosságtól sem ódzkodó – tolvajok is szemet vetettek, és a gyakori támadásokkal szemben a nagyobb csoportok jobban megvédhették magukat. Mivel az állatoknak és embereknek is rendszeresen volt szüksége pihenésre, így egy átlagos „túra” a közel 11-12 ezer kilométer hosszúságú Selyemút körül mintegy két évbe is telhetett.

Igaz, a karavánok szinte soha nem tejesítették a teljes távot – egyes, forgalmas központok „gazdasági csomópontként” is szolgáltak, ahonnét újabb karavánok szállították tovább az árut. (Ez különben azért is lehetett hasznos, mert mind az emberek, mind pedig az állatok jobban megismerhették az út egyes, kisebb szakaszait, ami biztonságosabb közlekedést tehetett lehetővé, ráadásul így gyorsabban célba érhettek az egyes termékek is.) Ezzel együtt általában pontról-pontra nőtt is az egyes javak ára, így minél távolabb volt a célállomás az előállítás helyszínétől, annál borsosabb összeget kellett kifizetni értük.

Természetesen azon felül, hogy a Selyemútnak gazdasági jelentősége volt, az Ázsiai és Európai kultúrák sok tudást is átadhattak egymásnak. A bort és borkészítést például a Közel-Kelet ismertette meg az ázsiai országokkal, míg egyes tészták elkészítését éppen Ázsiából lesték el a nyugati területeken – de a puskapor, készítésének fortélyai, valamint különböző tudományos felfedezések is „vándoroltak” a karavánokkal a kontinensek között.

Noha a Selyemút – hangzásából ítélve – egy állandó útnak tűnhet, valójában nagyon is „dinamikusan változó” és nem feltétlenül kiépített útra kell gondolni – az útvonal annak megfelelően változhatott, hogy éppen hol nem látták szívesen a kereskedőket.

2014-ben a Selyemút kazahsztáni, kínai és kirgizisztáni szakaszát az UNESCO Világörökség részévé nyilvánították.

Motiváció

Az "Egy Övezet, Egy Út" stratégiával, valamint a keleti nyitás politikájával összhangban, a túra célja a történelmi kereskedelmi útvonal újjáélesztése, a gazdasági és turisztikai lehetőségek feltérképezése. A keleti kultúrát jól ismerő dr. Gbúr Ádám és Li Yude utazását a jövő év tavaszától rendszeres, szervezett túrák követhetik.

motorral_a_selyemu_ton-8.JPG

A Selyemút korábban sem állandó, kijelölt útvonalat jelölt, egyebek mellett a mindenkori biztonsági és időjárási viszonyoktól függött, hogy a kereskedők merre haladtak. A táv jelentős részén ma sem található egybefüggő út, emiatt az egyes országokba történő beutazásnak adminisztratív és biztonsági korlátai is vannak. Ezek legyőzésében játszott kiemelt szerepet a Kínai Népköztársaság, amely 2013 szeptemberében jelentette be az „Egy Övezet, Egy Út” stratégiát. Ennek célja az egykori Selyemút menti területek és kereskedelmi útvonalak összeköttetésének újbóli megteremtése az eurázsiai kontinensen, kínai központtal. A távol-keleti ország stratégiai céljaival egybevág a magyar kormány által meghirdetett keleti nyitás politikája, amely szintén a kétoldalú kapcsolatok további fejlődésének irányába mutat, és fontos lehetőségeket rejt.

Szimbolikus utazás

motorral_a_selyemu_ton-5.JPG

A magyar és kínai utazó közös felfedező útja a két ország barátságát és közös törekvéseit hivatott jelképezni. Dr. Gbúr Ádám kínai nyelvet oktat a Budapesti Gazdasági Egyetemen, a Kelet Nyelvek kínai szekciójának vezetője, a kínai kultúra és a kínai-magyar barátság pártolója. Tizenöt éve foglalkozik a távoli ország kultúrájával, doktori fokozatát is ott szerezte az európai és kínai gondolkodástörténet összehasonlításából.

motorral_a_selyemu_ton-6.JPG

Li Yude Magyarországon élő kínai üzletember, a Magyarországi Pekingiek Egyesületének alapítója. A Tianjin Műszaki Egyetem művészeti tervező szakán végzett, és vállalkozásai révén nagy tapasztalatra tett szert a reklám és a média világában, továbbá kiváló viszonyt ápol a kínai tartományi szintű állami szervezetekkel. A projektben történő részvétele garancia a különböző kínai gazdasági és kulturális intézmények vezetőivel történő kapcsolatteremtésre.

Több tízezer kilométer a nyeregben

motorral_a_selyemu_ton-9.JPG

A két motoros közel három hónap alatt járja be a fogalommá vált útvonalat. Magyarországról indulva tíz országon át jutnak Kínába, majd a visszafelé vezető, rövidebb úton újabb öt államon keresztül érkeznek haza Budapestre. Az utazás során számos város politikai, gazdasági és kulturális intézményeinek vezetőivel találkoznak. Az előzetes egyeztetések alapján Belgrád, Szófia, Isztambul, Tbiliszi, Baku és Teherán nagykövete is fogadja őket. Útközben ellátogatnak a délkelet-kínai Ningbo városába, ahol június 8. és 12. között kerül sor a Kína–Közép-Kelet-Európa Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Expóra, ahol éppen hazánk lesz a díszvendég. Az eseményen módjuk nyílik találkozni Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel, aki hazánkat képviseli a 2014 óta évente megrendezett kiállításon.

motorral_a_selyemu_ton-1.JPG

Külön érdekesség, hogy a mindeközben, csaknem ötvenezer kilométernyi, motoron megtett út, egyúttal Guinness-rekordkísérlet is, mely az eddigi, közel 47 ezer kilométernyi motorozást hivatott megdönteni.

Az első lépés

A szervezők szándéka szerint az idei motoros túra hagyományt teremt majd, és hamarosan a világ minden tájáról érkező motorosok vághatnak neki a korábban külföldiek elől elzárt vidékeknek. A szervezett utakra idén novembertől lehet jelentkezni, az első csoportok várhatóan 2017 tavaszán indulhatnak.

Aki szeretné nyomon követni eme nem hétköznapi vállalkozás mindennapjait, az első kézből az alábbi Facebook oldalon teheti meg: Motorral a Selyemúton - 丝路梦摩旅行

motorral_a_selyemu_ton-12.jpgAz első etap: Budapest - Belgrád

A túra számokban:

2 motoros: Dr. Gbúr Ádám és Li Yude
2 motor: 2400 cm3, 250 LE, 250 Nm

(A kifejezetten hosszú és extrém túrákra tervezett BMW R1200 GS Adventure gépek részletes technikai adatai alább tekinthetőek meg.)

17 ország: Magyarország – Szerbia – Bulgária – Törökország – Grúzia – Azerbajdzsán – Irán – Türkmenisztán – Üzbegisztán – Tádzsikisztán – Kirgizisztán – Kína – Mongólia – Oroszország – Fehéroroszország – Lengyelország – Szlovákia – Magyarország

Közel 50 ezer kilométer: A Kínába vezető utat az úgynevezett déli útvonalon teszik meg a résztvevők, míg hazafelé a rövidebb északi útvonalon haladnak. 

BMW R1200 GS Adventure műszaki adatok:

Motor típusa:

Négyütemű, boxer, víz, olaj-léghűtéses

Furat x Löket:

101,0/ 73,0 mm

Hengerek / szelepek:

2 / 8

Hengerűrtartalom:

1170 köbcentiméter

Teljesítmény:

92kw/125 le/7750ford/perc

Nyomaték:

125Nm/6500ford

Sűrítési arány:

12,0:1

Keverékképzés:

BMS-K

Szelepvezérlés:

DOHC

Indító rendszer:

Elektromos

Tengelykapcsoló:

olajfürdőben futó Anti-Hopping funkcióval

Erőátvitel:

6 fokozatú körmös kapcsolású

Tengelyhajtás:

kardánhajtás

Kormányszélesség:

n.a.

Váz típusa:

Acélcső váz, melyben teherviselő elem a motor is

Villaszög / Utánfutás:

65,5°/92,7mm

Felfüggesztés elöl:

Telelever

Felfüggesztés hátul:

Paralever

Rugóút elöl / hátul:

210 / 220 mm

Kerékabroncs elöl:

 19"

Kerékabroncs hátul:

4,5 x 17"

Fékek elöl:

dupla tárcsás, 305 mm-es

Fékek hátul:

Szimpla tárcsa, 276 mm

Gumiabroncs elöl:

120/70 R 19

Gumiabroncs hátul:

170/60 R 17

Üzemanyagtartály:

30 liter

Tengelytáv:

1510 mm

Ülés magasság:

 890 / 910 mm

Önsúly üresen, feltankolva:

230 / 260 kg

Végsebesség km/h:

200 felett

Gyorsulás 0-100 km/h:

3,75 mp

Fogyasztás 90 km/h seb.:

4,3 liter

Fogyasztás 120 km/h seb.:

5,9 liter

 

Forrás: eloben.hu / Nagy Richárd, Műszaki adatok: fullgas.hu, Fotók: eloben.hu, Facebook / Motorral a selyemúton

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kat12 2016.05.09. 15:10:19

Hajrá Fiúk! Jó szelet!
süti beállítások módosítása