Emlékeztek a Nyugati téri (Marx tér) felüljáró építésére? Már jóval az utolsó hídelemek összeillesztése előtt látni lehetett, hogy nem ér össze a két irányból épített betonív, pedig azt nem is kellett mozgatni. Na, de nem "ígyen" Kínában! Előrelátó kínai mérnökök, hogy ne zavarják meg egy nagyon fontos gyorsvasút forgalmát, a pálya mellett megépített 17 000 tonnás hídelemet egyszerűen beforgatták a helyére Wuhang városban.
A szakembereknek 90 perc kellett ahhoz, hogy a 106 fokos beforgatást elvégezzék a 15 méter magas tengelyen. Ez volt az első eset Kínában, hogy ilyen módszerrel építettek meg egy felüljárót.
A vasúti pálya forgalma olyan nagy és fontos ezen a szakaszon, hogy nem lehetett ideiglenesen leállítani rajta a forgalmat, ezért választották ezt a módszert a kínaiak.
Ha a hónap végére befejezik, a felüljáró 256 méter hosszú lesz és 11 vasúti pályát ível majd át.
Forrás: China News, Daily Mail
KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.01.18. 02:14:14
(Nálunk meg eleve lezárták volna 2 évre az egészet)
bebe tv 2014.01.18. 02:14:19
AutosVilli 2014.01.18. 02:14:22
Nick Leeson 2014.01.18. 10:24:53
Nem gondolnám, hogy ez csak az ország méretén múlik...
A mellünket verhetjük, de azzal úgy látszik nem lehet boldogulni...
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.18. 10:26:24
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2014.01.18. 16:09:21
hajrá magyar értelmisssség!
vanRob 2014.01.18. 16:09:41
2llkedő 2014.01.19. 03:02:58
1., Nagy számok törvénye.
2., Pénzből lehet is nagyokat építeni. Pénz hiányában nehéz.
milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.01.19. 03:03:06
régi villamos 2014.01.19. 03:03:20
Erre varrjatok gombot!!
ubu1 2014.01.19. 03:03:46
Pekingi Zsazsa · http://pekingikacsa.blog.hu 2014.01.19. 04:29:53
Gyurkó 2014.01.19. 14:00:30
Mielőtt bármilyen következtetést levonsz valamiből, nem ártana előtte körülnézni hazánk mérnöki teljesítményei között.
Nygma 2014.01.20. 08:06:56
Kösz a halakat! 2014.01.20. 08:07:00
vrana 2014.01.22. 04:59:07