pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

Pekingi dugók - van egyáltalán megoldás?

2012.10.27. 16:23 Pekingi Zsazsa

Lehet, hogy ismét bevezetik a pekingi olimpia alatt már alkalmazott forgalom korlátozásokat?

9-day-traffic-jam-Beijing.jpg

Az ötlet, hogy a páros és páratlan rendszámú gépjárművek más és más napokon közlekedjenek a fővárosban ismét nagy vitát kavart a szakemberek és a lakosság körében. Anno az olimpia egy hónapja alatt a forgalom 21%-al csökkent és az átlagsebesség viszont 27%-al emelkedett. Azóta hasonló korlátozást nem vezettek be a fővárosban, de az ötlet ismét előkerült.

Mindenféle rendelet született már e témában, de nem sok eredménnyel. Pekingben 5 millió gépjármű közlekedik az utakon és a várost 20 millióan lakják. Az autósoknak így is le kell tenniük a kocsit a hét egy munkanapján, a hatóságok ezen felül megemelték a parkolási díjakat és havi 20000 darabra csökkentették az új gépjárművek regisztrálásának a lehetőségét.

A páros és páratlan napokon az annak megfelelő rendszámú autók közlekedési korlátozása nem oldja meg majd a problémát. A lakosság nagy része venne egy másik kocsit egy megfelelő rendszámmal és a többségnek ez a szabály még nagyobb kényelmetlenséget okozna, mint maguk a dugók.

Fontos megjegyezni, hogy Peking nem minden része terhelt egyformán dugókkal. A rossz tervezésnek köszönhetően a mesterségesen kialakított úgynevezett szatelit városok Peking szomszédságában nem enyhítettek a terheken, mert infrastruktúrával még mindig szegényebben ellátottak, mint a városközpont. A 3. Körgyűrűn belül a forgalmi dugók szinte állandóak, mert a város teljes forgalmának a fele ezen belül zajlik.

Sokak szerint a megoldás a tömegközlekedés további fejlesztésében rejlik. Csak szeptemberben 210 milliós utasforgalmat regisztráltak a metrón. A pekingi városvezetés komolyan is veszi ezeket a számokat, mert csak az idén a metró hálózatot 440 km-el akarják megnövelni. Néhány éven belül néhány ezerről közel 50000-re akarják növelni a bérelhető kerékpárok számát is.

A jóslat tehát, hogy alig tíz even belül a pekingi dugók megszűnnek, leginkább a tömegközlekedés fejlesztésén alapul, nem pedig a rendszámok rendjén.

Forrás: China Daily

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.