pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

Több mint 76 milliárd forintba került a South China Morning Post az Alibabának

2015.12.15. 13:00 Pekingi Zsazsa

Az Alibaba Group 2,06 milliárd hongkongi dollárért, vagyis körülbelül 76,7 milliárd forintért vásárolta meg a angol nyelvű, hongkongi South China Morning Post (SCMP) című lapot - hozta nyilvánosságra az újság hétfői közleményében.

alibaba_scmp-3.jpg

Az Alibaba és az SCMP a múlt pénteken jelentették be, hogy a világ legnagyobb e-kereskedelmi óriáscége megveszi a 112 éves lapot és a hozzátartozó "médiavagyont", de a bekerülés összegét akkor nem közölték.

AZ SCMP Csoport bevétele 2014-ben 1,2 milliárd hongkongi dollár (44,7 milliárd forint) volt, némileg több, mint egy évvel korábban. Nettó nyereségeként tavaly 122,6 millió hongkongi dollárt (4,56 milliárd forint) jelentettek.

A nívós lapnak fontos szerepe és helye van a kínai, illetve hongkongi médiapiacon, mivel a kínai fennhatóságú különleges közigazgatási területen a sajtószabadság fokmérőjének számít. Az új tulajdonos ugyanakkor azt ígérte: fenntartja a szerkesztőségi függetlenséget, a minőségi tartalom-előállítás érdekében pedig befektetéseket fog végrehajtani.

joseph_tsai_alibaba.jpg

Joseph Csaj, az Alibaba Group egyik alelnöke az SCMP-nek adott interjújában egyebek között azt hangsúlyozta, hogy a lapot különleges vagyonnak tartják, amely kiváló lehetőséget teremt a számukra egy "különleges termék" létrehozásához.

"Az egyetlen angol nyelvű újság, amelyet Hongkongban mindenki olvas. Mindenkihez szól, akinek fontos, hogy többet tudjon meg Kínáról, függetlenül attól, hogy New Yorkban, Londonban vagy másutt tartózkodik, ahol angolul beszélnek" - fogalmazott Csaj. Úgy véli, hogy a fő nyugati hírgyártók Kínát "egy sajátos szemüvegen" keresztül látják, ám álláspontjuk szerint "a dolgokat olyannak kell bemutatni, amilyenek. Tényeket kell közölni, az igazat kell mondani."

Arra is utalt, hogy az online előfizetés évtizedes, jelenleg is működő rendszerét felszámolják, viszont a tartalmat a világ nagy része számára elérhetővé fogják tenni. Nem ért egyet azzal a felfogással, hogy az újságok piaca leáldozóban van. Mint mondta, az Alibaba technológiai szakértelme, digitális háttere révén oly módon lesz képes a hírek terjesztésére, mint ahogyan "azt még senki nem tette korábban".

Forrás: MTI / Peking / Hongkong

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.