pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

"Ausztria miniszterelnöke Orbán Viktor, az államelnök pedig lemondott" - újságírókat büntettek Kínában

2015.12.08. 08:00 Pekingi Zsazsa

Felfüggesztették az állásából a China News Service (CNS) hivatalos kínai hírügynökség négy munkatársát egy elírás miatt, aminek következtében egy hír szövegében úgy tűnt, mintha Hszi Csin-ping kínai elnök lemondott volna.

hszi_csin_ping.jpg

A Hszi afrikai útjának johannesburgi állomásán mondott beszédét feldolgozó cikk nyitómondatában a "beszéd" (cse ce) kifejezés helyett a "lemondás" (ce cse) került a múlt pénteken kiadott jelentésbe. Ennek értelmében úgy idézték az elnök-pártfőtitkárt, mint aki "lemondásakor" nyilatkozott meg.

A közreadott tudósítást a gyakorlatnak megfelelően a kínai sajtóban sok helyütt átvették. Mindazonáltal a később kiadott javítást azóta állítólag csaknem száz százalékban végrehajtották a megvezetett sajtótermékek.

A hírek szerint a megbüntetettek között van az 1952-ben alapított, elsősorban a határon túl élő kínaiakat kiszolgáló, meghatározóan kínai nyelvű CNS hírügynökség dél-afrikai irodájának vezetője. Hszi ötnapos afrikai útjának Johannesburg volt az utolsó állomása.

Egy, az állami médiában dolgozó szerkesztő a South China Morning Post című hongkongi lapnak nyilatkozva úgy vélte, az érintettek hibáját "súlyos baklövésnek" ítéli meg a szakma, vagy még inkább a sajtóirányítás, s ezért példát statuálnak, de az eset nagy valószínűséggel nem fogja újságírói karrierjük végét jelenteni. Amint az ügy feledésbe merül majd, visszatérnek a szerkesztéshez, illetve az újságíráshoz - jegyezte meg. Az érintettek egyébként már bocsánatot kértek hibáikért.

A hongkongi napilap összeállításában emlékeztet rá, hogy a Hszinhua hivatalos hírügynökség napokkal korábban felcserélte Barack Obama amerikai elnök nevének elemeit, és Omabára "keresztelte". A közelmúlt egy másik hasonló bakija volt, amikor aKína és a közép- és kelet-európai országok nemrégiben lezárult szucsoui csúcstalálkozójáról kiadott egyik Hszinhua-jelentésben a helyszíni tudósító következetesen Ausztria miniszterelnökeként emlegette Orbán Viktor magyar kormányfőt.

Stressing CEE countries could be centers of strength amid the economic slow-down in Europe, Austrian Prime Minister Orban Viktor called on China and Central and Eastern European countries to further develop potential and expand cooperation in new areas.

Forrás: MTI / Peking

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.