pk-avatar-300dpi_copy.jpg

Főszerkesztőség: "A" ép. 1. em.

Xuan Wu Men Xi Da Jie, Xicheng Qu,

Peking, Kína

Agitprop titkárságvezető:

pekingi pont zsazsa kukac index pont hu

Pekingi Kacsa - Made in China

Hírblog nem csak Kínáról ☛ Érdekes, néha hasznos, de leginkább szórakoztató tartalom, amelyeknek csak egy része pekingi kacsa. ☛ A blogban a kínai nevek pinjin átírással szerepelnek, kivéve a magyaros átírásban meghonosodott neveket. ☛ Kínában néhány tartalom megtekintéséhez VPN kapcsolat szükséges.

Szálláshely foglalás Pekingben

Ha itt az AGODA.COM-on foglalsz szállást olcsó is lesz és a blogot is támogatod vele. A szállásfoglaló rendszer magyar nyelvű.

Kínai csajok - melléklet (18+)

collage.jpg

Panda TV - élő adás

iPandalogo.jpg

A GIF helye

Utolsó kommentek

Pekingi Kacsa exkluzív

David Bowie - China Girl

Kínai pontos idő (UTC+8)

Pekingi időjárás

Pekingi levegőminőség (AQI)

Kínai jüan (CNY) árfolyam

Kína - Google térkép

Kína térképe

China-Landkarte2-1.jpg

Kína zászlaja


China_240-animated-flag-gifs.gif_240x180

Kína címere

National_Emblem_of_the_People's_Republic_of_China.svg.png

Előtted ők jártak itt...

Creative Commons liszensz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 2.5 Hungary License.

mti_hirfelhasznalo.jpg

Get your own free Blogoversary button!

Tudnak ezek a kínai mérnökök - 17 000 tonnás felüljárót forgattak a helyére

2014.01.17. 06:25 Pekingi Zsazsa

Emlékeztek a Nyugati téri (Marx tér) felüljáró építésére? Már jóval az utolsó hídelemek összeillesztése előtt látni lehetett, hogy nem ér össze a két irányból épített betonív, pedig azt nem is kellett mozgatni. Na, de nem "ígyen" Kínában! Előrelátó kínai mérnökök, hogy ne zavarják meg egy nagyon fontos gyorsvasút forgalmát, a pálya mellett megépített 17 000 tonnás hídelemet egyszerűen beforgatták a helyére Wuhang városban.

híd-beforgatva-1.jpg

A szakembereknek 90 perc kellett ahhoz, hogy a 106 fokos beforgatást elvégezzék a 15 méter magas tengelyen. Ez volt az első eset Kínában, hogy ilyen módszerrel építettek meg egy felüljárót.

A vasúti pálya forgalma olyan nagy és fontos ezen a szakaszon, hogy nem lehetett ideiglenesen leállítani rajta a forgalmat, ezért választották ezt a módszert a kínaiak.

híd-beforgatva-3.jpg

híd-beforgatva-2.jpg

híd-beforgatva-4.jpg

híd-beforgatva-5.jpg

híd-beforgatva-6.jpg

híd-beforgatva-7.jpg

híd-beforgatva-8.jpg

Ha a hónap végére befejezik, a felüljáró 256 méter hosszú lesz és 11 vasúti pályát ível majd át.

beforgatták-a-hidat-1.jpg

beforgatták-a-hidat-2.jpg

beforgatták-a-hidat-3.jpg

beforgatták-a-hidat-4.jpg

 Forrás: China News, Daily Mail

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2014.01.18. 02:14:14

Bakker, azért nem semmi, hogy közben alatta ott mentek a vonatok... itt az EU-ban még 500 méteres körben is kitelepitettek volna mindenkit :)
(Nálunk meg eleve lezárták volna 2 évre az egészet)

bebe tv 2014.01.18. 02:14:19

Nincs ebben semmi újdonság. A 80-as évek elején Kölnben az egyik kis áteresztő képességű régi híd helyére úgy építettek nagyobbat, hogy a régit teflon papucsokon a Rajna felett néhány száz méterrel arrébb csúsztatták ahol ismét hídként üzemelt tovább. Pedig nem is voltak kínaiak.

AutosVilli 2014.01.18. 02:14:22

恭喜一個令人難以置信的性能!

Nick Leeson 2014.01.18. 10:24:53

Hát igen... Nem szeretnék messzemenő következtetéseket levonni. De a "híres" Magyar tudás, a "van vér a pucánkban", meg a "legendás" Magyar mentalitás, kb. 70 éve csak arra elég, hogy a szart kavarjuk, és gagyit gyártsunk termeljünk. Nincs itt semmiféle saját innováció, tudás, vagy bármi egyéb. Bármihez nyúlunk, abból mindig csak ócska, vacak tákolmány lesz! Ehhez képest a végsőkig lenézett Kína ontja magából a világra szóló teljesítményeket...
Nem gondolnám, hogy ez csak az ország méretén múlik...
A mellünket verhetjük, de azzal úgy látszik nem lehet boldogulni...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.18. 10:26:24

Majd leomlik ez is, mint olyan sokminden Kínában

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2014.01.18. 16:09:21

na és? mi meg IMF hitelből csináltuk volna meg! :P

hajrá magyar értelmisssség!

vanRob 2014.01.18. 16:09:41

@Nick Leeson: Mi azért döngetjük a mellünket, hogy mi mindent hajtottunk végre. A kínaiak meg azért, hogy mi mindent fognak.

2llkedő 2014.01.19. 03:02:58

@Nick Leeson: "Nem gondolnám, hogy ez csak az ország méretén múlik..."

1., Nagy számok törvénye.
2., Pénzből lehet is nagyokat építeni. Pénz hiányában nehéz.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.01.19. 03:03:06

@Kőmíves Kelemen: itt az euban a németek pár éve épületszerkezetet emeltek be, igaz, az a berlini főpályaudvar fölé ment, nem nyílt pálya fölé. ha érdekel ez a típusú építészet, érdemes utánanézni.

régi villamos 2014.01.19. 03:03:20

Tudjátok, mi annyi mindent megvettünk volna nyugatról, de NEM ADTÁK! (Embargó gyengébbek kedvéért) Ők speciális dolgokat 50 - 100 éve fejlesztgettek. Mi mást. De kellett, és ahogy tudtuk hirtelenében (mert a határidő mindig szent!) megcsináltuk. Aztán most fikázza ez + az, hogy az jobb. Nekünk ara 3 - 6 hónapunk volt az 50 - 70 év helyett.
Erre varrjatok gombot!!

ubu1 2014.01.19. 03:03:46

Ha a posztoló elolvasta volna a belinkelt írást a Marx téri felüljáróról akkor, tudná, hogy kifejezetten NEM az volt a probléma, hogy ne ért volna össze a felüljáró.

Pekingi Zsazsa · http://pekingikacsa.blog.hu 2014.01.19. 04:29:53

@ubu1: „Mivel alul szétnyíltak kicsit az elemek, a szakasz kifli alakú lett. Nem az volt a baj, hogy a híd nem ért össze, hanem az, hogy alakhiba keletkezett. Amikor összebillentettük, akkor csatlakozott, de a deformálódás miatt a két rész nem tervezett módon csatlakozott. Kénytelenek voltunk lebontani két-két elemet, hogy aztán a helyes irányba lehessen visszatenni” - meséli a tervező.

Gyurkó 2014.01.19. 14:00:30

Nick Leeson@ Az általad annyira lenézett magyar mentalitás és mérnöki tudás többek közt azért arra bőven elég volt, hogy a Pentele (dunaújvárosi) hidat a parton megépítse, majd egybe beforgassa a Dunán és a helyére tegye. A híd szerkezetének súlya alig kisebb, mint 8000 tonna. A pozsonyi híd is hasonló módon került a helyére.
Mielőtt bármilyen következtetést levonsz valamiből, nem ártana előtte körülnézni hazánk mérnöki teljesítményei között.

Nygma 2014.01.20. 08:06:56

Zalaban az 1400 m hosszu nagyrakosi volgyhidat a hid ket oldalan epitettek darabonkent es ugy toltak be kozepre.

vrana 2014.01.22. 04:59:07

@félázsiai 2llkedő: szerintem olcsóbb volt, mint itt egy 25 méteres híd. Simicska, CÖF, stb. részesedés...
süti beállítások módosítása